torsdag, mars 25, 2010

En vanlig-o-vanlig torsdag

Jag klarade fas A på datortestet på körskolan. Min första lektion började 12:30, jag var i stan vid 8:10. Tog mig en staden tripp med Hella som en liten "rast" med mina datortester och sen så åts det lunch med Emelie på Paus. Helt plötsligt blev jag sen till lektionen och straxt innan jag gick på spårvagnen stod jag där med en glass(?)

Emelie: Ska jag gå själv med en glass på stan som ett jävla mojje?
Jag: Japp! Eller vänta, får jag smaka lite?
Emelie: Du får den! (och så börjar hon gå)
Jag: Meh! Ska jag äta glass själv som ett jävla mojje?
Emelie: Ja! (sen springer hon iväg fnittrandes)
.. där satt jag sen på spårvagnen med en Twister i handen.

När jag var på Pressbyrån fick jag som en uppenbarelse från ovan också. När jag stod där så fick jag tanken "jag borde nog köpa en trisslott". Jag köpte en tia-lott. På bussen hem så fiskade jag upp den halvt bortglömda tia-lotten som låg i min ficka. Började skrapa och läskigt nog så vann jag! Hela 10 kronor. Jag blev överlycklig. Jag vinner aldrig och så vann jag. Och just att jag fick känslan av att jag skulle vinna om jag köpte en gjorde saken lite läskig. Men ja, jag vann och jag är glad.

Sen fick jag VG på mitt prov i arbetsmiljö, G på min muntliga redovisning och sen så har jag sökt 2 jobb idag.

& jag tycker faktiskt att jag är duktig!

1 kommentar:

Mathilda sa...

fin header du har nu! Hade tappat bort dig lite men nu hittade jag ju hit igen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...