torsdag, mars 18, 2010

Emelie, den gamla skatan har ett hett temperament och är envis som en gammal get. Men vem bryr sig om pettitesser? Okej, det är visserligen ganska galet när hon yttrar på att hon har rätt när hon egentligen har fel. Dock spelar de ingen roll vad man än säger för alla andra har fel för hon har rätt.. (för de mesta har hon fel, men de säger vi inte högt.) Fast, en rarare person får man faktiskt leta efter. En vänlig själ som är öppen för allt och alla. Blyghet tycks inte existera i hennes världsbild och det ser jag som en positiv egenskap. Pratglad och full med nya idéer hela tiden. Är de inte att göra snöänglar i tre meter snö så är det att sätta upp tävlingar mot sig själv -hur många gånger man kan halka utan att egentligen vilja halka på en dag. Ett energiknippe som inte kan stå still allt för länge och när hon väl står still så är godispåsen som yppar på uppmärksamheten.

En sådan tjej som kan ringa upp en kväll och säga "hej, nu ska vi ta körkort!" och vara så positiv som en människa kan vara och berätta att vi måste peppa varandra för att kunna ta oss vidare till lappen. Och i var och varannan mening så avlöstes skrattet som får en att bli lika glad som henne och känna en enorm gemenskap trots att vi inte kännt varandra så länge.

Det jag försöker säga är väl egentligen att hon är den typen av vän man inte vill vara utan. Så trots att hon har ett hett temperament, aldrig har fel och ogillar kaffe så är hon en utav dom finaste människor som jag har lärt känna. Någon som bjudit in mig i gemenskapen och som låtit mig får vara som jag är. Helt galet underbar är du Emelie, och det är så vi vill ha dig. Precis så som du är!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...