fredag, mars 12, 2010

Efternamnsbyte och pass?

Jaha, då går min legitimation ut nästa onsdag. Det känns lite bittert måste jag säga faktiskt. Är det verkligen så länge sedan som jag fixade mig mitt första legitimation? Tiden springer iväg. Men de vet vi ju sedant tidigare. I alla fall, jag funderar återigen på ett efternamnsbyte. Det är inte första, andra, tredje eller fjärde gången jag tänker på ett och samma namn som jag vill ha som efternamn. Det är något jag måste ansöka om att få starta upp, dvs 1800 kronor kostar hela grejen. Men å andra sidan känns de ju mer lönt nu, när jag byter ut legitimationen mot ett körkort. Fast jag måste ju fixa mig ett pass innan. Antar att ansöknings grejen tar lite tid innan det prövas och sen behöver jag ju ett pass för att kunna identifiera mig. Då är det onödigt och fixa ett id när de blir körkort snart.

Men jag funderar och funderar. Jag vet ju att jag vill ha det efternamnet. Gäller ju att skramla fram pengarna också. Men jag tror nog att det är värt det. Jag vet att det är värt de. Plus att det är sjukt tjusigt! (men det är bara jag som tycker det tydligen, haha!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket namn?? NYFIKEN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...