söndag, mars 07, 2010

Cougar Town

Åh, äntligen lite hopp! Mitt humör har svängt lite de senaste dagarna då jag har levt i exil med ett sjukt barn. Då jag i stort sett insett att jag inte har mycket till privatliv. Vilket jag faktiskt inte har. Det är ju skola och ungen. Det enda jag tar tid till att klämma in är mina körlektioner. Så det är i stort sett de som är mina veckor. På helgerna sitter jag mest hemma med ett sjukt barn. (hon är duktig på att pejla in helgerna i vanliga fall) Och då sitter jag framför tvn medans resten vänskapskresten springer ut på krogen och annat.

Men detta flyter faktiskt samman med serien Cougar Town. För mitt ljus i tunneln måste ju vara att jag kan ta ut den tiden jag "missar" idag och göra något utav den tiden om en sissodär 14 år. Det är näst intill perfekt. Även om jag har mycket tid nu så får jag tid senare till mig själv. Så just nu kan jag göra de basic sakerna man gör när man är människa. Som att försöka se respektabel ut (åtminstonde!) och fixa skolan och vara mamma. Dessutom, ungen är bara liten en gång så man får ju ta vara på tiden.

Jag tänker vara snygg när jag är 40! Så det så.

1 kommentar:

Emily & Kenzo sa...

Kollade igenom mina kommentarer och såg din, tack så mycket lite så här efter =)

Och visst är cougar town bra, vår tid kommer sen när alla andra i vår ålder är småbarnsmammor och slitna ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...