måndag, mars 15, 2010

Äventyr

Blev en resa in till staden för att köpa mig en Stokke matstol. Därefter blev de en runda med mor på Maxi huset och där ifrån kom det med kläder till bruden som var på dagis. Tog oss bort till Hageby för lite kik i affärer där också samt lite mat som skulle ner i magen. Lämnade Hageby med ytterligare ett par klädkassar till lill bruden, mat som skulle till magen och en ny telefon.

Såhär sitter jag med en ny touchscreen telefon som jag inte förstår mig på överhuvudtaget. Har jag möjligtvis gått och blivit gammal? Nej, så är då inte fallet hoppas jag. Saken är ju den att telefonen bara hängde med för att jag la om mitt abonemang lite. Inte alls mycket, det blev 60 kronor billigare och samtalstaxan blev lägre och mina 3000 sms uteblir inte. Så de låter som ett kap, eller hur? (jag kan inte rå över att försäljaren var typ dö het och att jag är världens bästa konsumtent? jag kan säga nej.. ibland?)



Något jag insåg idag när min mor hjälpte mig att plocka ur Nicolines garderob (hon plockade ur, jag har svårt att inse att ungen faktiskt är stor och inte bebis, i alla fall..) är att hon faktiskt har blivit stor. Värsta stora och ståtliga tjejen. Så underbart vacker, smart och helt underbar. I sina nya kläder så växte hon ännu mer. Och jag trodde nog aldrig att jag skulle kunna få ett sådant vackert barn. Inte ens i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig hur hon skulle se ut och bli som person. Men hon är ju helt underbar det lilla livet.. Som jag satt till världen genom att bära på henne genom vått och torrt för att hon var det enda rätta och meningen med mitt liv. Det är så galet så det är svårt att få grepp om.



Min älskade stjärna. I sin nya outfit.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...