torsdag, februari 18, 2010

"Poooh-ää!" underbara unge! Helt galet så mycket som hon pratar och så mycket som jag förstår. Hon kan ju babbla på bäst hon vill och ingen fattar något. Så får man stå där som en översättare. Idag på hemvägen ifrån dagis så skratta hon lika gott som alla andra dagar när vi går hemåt. Det är en lite backe som de går ganska snabbt i om jag springer efter med henne före i pulkan. Och det bara kittlar i min mage när hon skrattar sådär! Efteråt lät de "mee mee mee!", mer med andra ord, så då fick jag springa en hela vägen till nästa backe. Och det bara bubblar av skratt ifrån den lilla blåa pulkan som är bakom mig. Denna gången tappa vi inte flodhästen på vägen hem. Gud så arg hon blev för att jag inte fatta när hon gnäll-skrek. Hon skrek i ordentligt och så peka hon bakåt och pep. Så de var bara och gå tillbaks och hämta den. Så krama hon den hårt hela vägen hem.

Ah just de, Pooh-ää är Nalle Puh. Vi gillar gamla vhs-kassetter med Disneydags på. Underbart! "puh björn min nalle puh björn"

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...