torsdag, februari 18, 2010

Fick en kommentar ifrån en anonym Erika som lät såhär
"Varför inte plugga sjuksköterska i Norrköping? ell... Varför inte plugga sjuksköterska i Norrköping? eller linköping? Jag tänker på pappan, är det ok att du flyttar med nicoline till jönköping`??"

Nu är ju läget såhär att det inte är aktuellt förrens om 1 år. Innan jag har den behörighet som krävs för att söka vidare till sjuksköterske utbildningen. Alltså är det inga absolut spikade planer som inte går att ruckas på. Med andra ord, jag har inte pratat med hennes pappa om vad jag har för framtida planer angående min utbildning. Just nu känner jag inget direkt behov utav att tala om det för honom heller. Eftersom att jag inte är helt hundra på vart jag vill ta vägen. Det kanske blir Norrköping eller Linköping. Vem vet?

Men det som mest stör mig med din kommentar är att det är "fel" utav mig att ta med mig henne om jag nu vill plugga på annan ort. Personligen så faller det ganska fel för mig då hennes pappa flyttade 1 månad efter hennes födelse till Stockholm för att påbörja en 5 årig utbildning. Men de var ingenting som jag satte mig emot. Vill han utbilda sig och få ett bra jobb så är de bra för hans del och för N's del självklart. Och eftersom jag såg öppet på hans val i att flytta för att studera så tänker/hoppas jag att han ser likadant när det kommer till min utbildning.

Så om man utgår ifrån resvägsmässigt så skulle de funka oavsett om han studerar i Stockholm och jag i Jönköping. Då får vi båda helt enkelt åka till Norrköping och han träffar henne den stunden som han - av eget val - bestämmt. Min orsak till att flytta till Jönköping är inte alls den att komma så långt bort ifrån honom som möjligt och sätta käppar i hans hjul för att dra ner på tiden som han träffar sin dotter -absolut inte! Men om jag nu vill och ska plugga i Jönköping så kommer jag naturligtvis prata med honom om det. Men det är inte relevant i nuläget.

2 kommentarer:

Rasmus sa...

bra där michaela, du ska inte låta något stå ivägen för din framtid, utbildning är ju ett måste idag och du gör det för både dig OCH nicoline's skull! Älskar dig :*

Erika sa...

Hej, jag lästen precis min kommentar, och den lät väldigt fel.. Jag ber om ursäkt, den skulle inte låta elak.. Jag ville bara få fram att det faktist finns sjuksköterskapogramm här i norrköping.. Men det visste du såklart redan.. Ber om ursäkt igen!! Gillar din blogg iallafall ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...