tisdag, februari 16, 2010

Det visade sig att jag tydligen inte har så värst många lektioner idag. Jag har haft 1 lektion och det är tydligen det jag skulle ha idag. Väldans bra info på skolan tycker jag. De gillar vi! Ska springa på B klassens Religions lektion så kanske jag kan få göra mitt kristendomsprov. Så blir jag av med ett prov. Lite press när allt måste vara klart innan vi ska ut på praktik. Men de är inte långt kvar. Går ju ut på praktik vecka sexton och efter det är det s t u d e n t! Sen är vi klara. Eller ja, klara och klara. Mer påbörjat kanske? Inte är man klar för att man tar studenten. Komvux väntar efter sommaren. Visserligen läser jag bara 1 kurs så de går ju på en termin. Sen är jag fit for fight för att söka universitet.

Men innan dess är det endel saker som ska göras. Körkortet ska tas i mars (förhoppningsvis) och flytt sker runt 1 april. Det där med flytten har jag ju faktiskt inte skrivit om. Så de kan jag ju dra nu när jag inte har mycket bättre saker för mig. Jo, jag kommer då tacka nej till lägenheten som jag blev erbjuden inne i stan. För jag kom fram till att de funkar helt enkelt inte ekonomiskt. Sen värdesatte jag jobberfarenhet framför eget boende, och de vägde ganska tungt. Men sen visade de sig att det faktiskt går att kombinera båda delarna. Men då var grejen den att jag fick söka lägenhet där jag bor nu istället för i stan. Men det blir ganska bra ändå då jag förhoppningsvis kommer att få jobb inom kommunen där jag bor nu. Även då har jag möjlighet att jobba under tiden som jag studerar matte B på komvux vilket gör lite klirr i kassan så man har råd och bo också.

Har kikat på en lägenhet här i Gusum. En tvåa på 69 kvm för runt 4 lapp i månaden. Nära till dagis och Ica. För att vara ärlig så är de både tungt och lite lättande med att flytta dit. Dels tungt för att det inte alls är stan, alltså fortfarande långt till allt och alla. Men ändå ganska lättande då jag får rå om mitt egna liv och bygga upp saker själv tillsammans med Nicoline. Så det är ju bara positivt. Och sen om körkortet kommer när jag vill så innebär de ju mer frihet för både mig och Nicoline så vi kan ta oss till staden när vi känner för de. Och sen för arbetsdelen, jag kan söka fler jobb om jag har körkort. Så det ska nog bli bra ändå tror jag.

Och sen, efter hösten. Då jag förhoppningsvis har mitt körkort och godkänt i matte B så vet jag inte vart jag tar vägen. Men jag har sikt mot Jönköping och sjuksköterskeutbildningen där i alla fall. Kanske ändras på vägen, man vet ju aldrig. Men jag ska bli sjuksköterska och efter de ska jag bli barnmorska. Men en sak i taget. Det tar lite tid att ta sig frammåt. Fast, sakta men säkert som man säger!

1 kommentar:

erika sa...

Varför inte plugga sjuksköterska i Norrköping? eller linköping? Jag tänker på pappan, är det ok att du flyttar med nicoline till jönköping`??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...