söndag, januari 10, 2010

Såg precis en kommentar på ett inlägg jag skrev för någon dag sedan som var relaterat till ett program jag satt och kikade på. Det handlade om färger och färgernas påverkan och betydelse för människor. Skrev om ett fängelse som hade renoverats i just färgen rosa.

Kommentaren handlade då om att det absolut inte hade något med färgen att göra utan själva renoveringen i sig.

Jag har precis läst igenom mitt inlägg om detta för att se efter så jag inte har pekat åt något håll vad de gäller färgen och min syn på saken. Men i slutet av de inlägget så skrev jag såhär "Sen hade brottsligheten minskat med 68% också tydligen. Vad de beror på, ja det är ju frågan."

Jag har inte alls pekat ut att orsaken till att brottsligheten minskat beror på färgen. Men om jag ska ha personens kommentar i åtanke, så tror jag heller inte på att anledningen till att brottsligheten har minskat beror på renoveringen av fängelset. För mig låter de lite hokuspokus att en renovering skulle skrämma skurkarna ifrån att begå brott. Men det är bara min tankegång på de hela.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...