tisdag, januari 12, 2010

Det blev en skoldag idag. Men huvudet hängde inte med för fem öre. Så de måste jag nästan ha glömt kvar i sängen, för tokigt har de minsann blivit idag. Eller ja, enligt min mamma blev de de. Inte ens förrens hon berätta vad de var jag gjorde tokigt så koppla de jag vad de var som jag hade gjort fel.

Men såhär var de.
I morse, innan jag skulle gå till bussen så bad min mamma mig och flytta vagnen till andra sidan av griden.

Såhär tolkade jag de; jag flyttar vagnen till andra sidan av grinden i hallen. (alltså, en halvmeter)
Såhär menade mamma; att jag skulle ta med mig vagnen ut och ställa den på andra sidan av grinden.

Men jag gjorde som jag blev ombedd och flyttade vagnen på andra sidan grinden, i hallen -sen gick jag. Inte kopplade jag att hon menade grinden ute? Hon var minsann lite otydlig då vi faktiskt har två grindar (eller ja, fler än två) så jag kan ju inte veta vilken hon menar -säger vi. Kan nästan tänka mig mammas min när hon ber mig gå ut med vagnen och så flyttar jag den bara en halvmeter. Sniket döh' morsan!

Sen mår jag så pass kasst att jag inte ens orkar sitta rakt upp när jag skriver detta. Så jag ska dra mig mot soffan för klena 10 minuters tv-tittande sen ska jag nog krypa in till sängen.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...