torsdag, december 03, 2009

Sacostudentmässa i Stockholm

Yes! Nu har jag kommit hem ifrån Stockholm och vet nästan vart jag ska ta vägen efter gymnasiet. Eller ja, efter gymnasiet gör jag ju ett litet stopp på Komvux för att läsa Matte B. Men efter de så lär jag nog bege mig till Jönköping för att bli sjuksyrra. Känns så stort! Äntligen så kan man börja planerar vidare studier, om de ännu bara är små planer så besitter jag stora drömmar. Och jag tänker inte nedslås. För jag ska bli sjuksyrra och jag ska bli barnmorska om jag nu ska sliiita som ett djur för att komma dit! För dit ska jag, så enkelt är de bara. Det var en en liten drivkraft som drog mig ifrån träteknik för att påbörja tre nya år på omvårdnad för att i framtiden kunna utbilda mig till barnmorska.

Och nu - allt för många år senare - så är jag snudd på att ta studenten. Snart färdigutbildad undersköterska och kan drömma om vidare studier. För jag ska bli sjuksköterska! Tre år till. Men jag ska och jag vill. Åh vad jag vill!

Massa roligt hade vi idag också såklart. Sprang runt med Hella och Emelie och vi plockade på oss så mycket som möjligt. Pennor, heliumballonger, godis -massor av godis och ännu fler pennor. Pratade speciellt mycket med den där mannen ifrån Jönköping. Han var faktiskt riktigt trevlig. Han sa de att förskolan i Jönköping ligger 50 meter ifrån högskolan och att barnen äter mat i deras matsal. Och hur bra låter inte de då? Förklarade lite hur mitt läge låg till med att jag var ensamstående men verkligen ville plugga vidare och möjligen på deras skola och då sa han de att det faktiskt inte har varit något problem med att mammor/pappor studerat. Då skolan är öppen för alla, inkl barnen. Kanske inte under föreläsningar eller seminarium med annat så kan faktiskt barnen få närvara om dom är lite småsjuka och inte får vara på dagis exempelvis.

Jag är i alla fall förälskad. Har ett inplanerat studiebesök på högskolan den 13 mars. Så får vi se hur de ligger till och hur allt ser ut och lite sissodära. Men åh! Jag känner att jag börjar bli vuxen. Läskig känsla detta. Men guuu så pirrigt!

1 kommentar:

fru fleggman sa...

Roligt att du har hittat vad du vill göra! Även om det kommer motgångar, är allt så mycket lättare när man vet vart man är på väg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...