måndag, december 14, 2009

Okej, de där med pepparkaksutstyrsel var kanske inte sådär populärt. Vanligtvis brukar jag ha ett väldigt snällt barn som inte brukar klaga eller gnälla när jag klär på henne på morgonen. Men idag så ville hon inte alls. Nae, för hon skulle minsann inte se ut som någon pepparkaksgumma. Och det var inte sådär pipigt för att det var morgon utan det var gnäll som lät mer som "Mamma, jag viiiill inte haa den hääär!" och sen lät de mer som "Mamma, jag ser töntig ut!" och så världens krokodiltårar på de. "Men maaaaaamma! Jag vill inte se uuut som en tööönt!" och så ännu mera krokodiltårar förståss. Och så kommer fjantiga morsan och bah "Jo men älskling, du är jätte söt! Titta i segeln, ser du? Du är jätte fin!"

Men hon tyckte inte alls att hon var fin. Hon kände sig som en riktigt tönt tydligen. Men hon fick allt ha på sig de trots att hon slet och drog i klänningen och verkligen visade sitt missnöje. Hon blev dock lite gladare senare och brydde sig inte riktigt om sin pepparkaksutstyrsel. Och hättan vägrade hon helt! Den skulle hon absolut inte ha på sig. Det var tydligen nog med dumheter genom att ha på sig klänning och knästrumpor. Alla andra barnen hade sina tomteluvor och strutar på sig, men inte min unge. Men de gör ingenting. Söt är hon ju i vilket fall.

1 kommentar:

fru fleggman sa...

Jag undrar vad föräldrar till barn med tomteluvor gör egentligen, drogar sina barn? Jag har aldrig varit med om att kunna sätta en mössa utan knytband på mina barn, och mössan blir kvar där. Det är som om de får panik, "av med mössan/luvan annars döööör jag", typ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...