onsdag, december 23, 2009

Och vad har fröken Carlsson pysslat med idag då? Jo serrni, hon har bakat tre satser med bullar och gjort fyra sockerkakor, varav två är glutenfria. Så jag har stått i köket hela dagen, mer eller mindre. Det har spelats julmusik från spotify på mammas dator och jag har kört järnet med spisar och smör och allt vad de nu kan tänkas innehålla i en bullsmet. Men jag fick ihop de. Trodde först till en början att de skulle bli pannkaka, men de gick! Aldrig bakat bullar förut, så det var en riktig upplevelse.

Så på kvällskvisten fick jag hem dottern som varit hos sin pappa. Därför jag haft så mycket tid till att baka så mycket (haha!) Hon la sig för övrigt för en kvart sen. Vilket överstiger hennes nattningstid, extremt mycket då hon lägger sig kl 18. Men är de uppesittarkväll så är de. I detta nu så griljeras skinkan i ugnen och dom sista köttbullarna steks. Så jävla ljuvligt med hemmagjorda köttbullar!

Lite som grädde på moset denna underbara onsdagskväll så kom grannen upp med en lite delikatess och böjd familjen på. Det bjöds på rökt älghjärta. Och damn, det var nog bland de godaste jag ätit. Jag är lite utav en sucker för rökta grejer.

Anyway. Kanske borde kolla igenom min lilla julklappssäck och kika igenom vad som passar i julstrumpan. Plus att dom ska hängas upp också såklart! För så överdrivet långt i de pysslandet har man ju inte kommit. Lite sen som man är. (harkel)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...