måndag, december 07, 2009

Och så var den helgen som bortblåst.
Så vad har jag gjort i helgen måntro? Jo, jag har varit hemma med en sjukling sen i fredags. Så min helg har varit lite sådär smågnällig och allmänt tröttig. Men det går ju de med, så jag ska absolut inte klaga. Däremot har jag fått överdrivet mycket gjort på denna helgen. Medans ungen samlat energi och lekt för sig själv så har jag samlat min överenergi till att städa alla golv jag kommit åt. Jag har damsugit och torkat golv som en idiot. Lagt ut mattor och sorterat och plockat undan och fan och hans moster! Men jääävlar så snyggt det blev. Jag är så nöjd så nöjd. Hela övervåningen, trappen och nedervåningen har jag damsugit och skurat. Däremot så lär de ju ske några gånger till innan jul. Men jag har haft det riktigt roligt faktiskt. För fint har de ju verkligen blivit och gott luktar de ju! Jag har till och med letat upp mattor, de ni.

Även idag har jag vabbat. Men i morgon blir det dagis för liten och skola för modern. Göra något annat än att bara städa och ta hand om sjukt barn i tre och en halv dag. Ser fram emot att få träffa lite annat folk i morgon. Sitta hemma en hel helg blir ingen klok på. Heller inte detta inlägg. Jisses så tråkig man kan vara ibland. (haha!)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...