torsdag, december 17, 2009

Det är precis lagom med snö ute. Det är så lagom med snö att isbjörnarna säkert kommer invandra inom en snar framtid. Det är sissodär 35 cm snö och det snöar fortfarande. Jag drog ungen i barnvagnen upp till förskolan på oplogad väg. Det var mindre roligt. Hade pappas orangea reflexväst och brorsans vinterskor. Så har jag pustat och stånkat och surat hela vägen upp till förskolan. Sa till mamma "man borde inte gå till skolan när det är såhär mycket snö" men hon börja babbla om att de skulle vara en meter snö för att man skulle stanna hemma. Jag tyckte att en halv meter oplogad väg räckte gott och väl för att inte gå iväg nånstans.

På väg ner till busshållsplatsen gick jag i snö stormen och sjöng "nu är de sommar nu är de sol - nu är de kooo skiiiit i hagen!". Jag blev lite varm inombords. Sen ringde mamma och sa att bussarna var inställda. Ja, då var de bara pulsa hem i snön igen. Otroligt mycket snö! Men nu ska jag slänga mig i sängen igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...