fredag, december 04, 2009

Dator-bekymmer

Lite ledsen inombords måste jag säga. Min mor var i stan för att lämna in min dator på MediaMarkt. Eftersom att jag hade så många bilder på datorn så hon att dom skulle försöka rädda så många som möjligt. En halvtimme efter att mamma ringt och sagt att hon lämnat in den så ringer hon igen och säger att hårddisken har krashat totalt. Det fanns alltså ingen chans att komma in i den överhuvudtaget -på något sätt. Kunde ha pungat ut 10-15 tusen för att försöka få ut bilderna, men inte ens de var säkert att de skulle funka.

Så min nyinköpta dator är helt och hållet kaputt. Och det känns inte allt för roligt. Kan ju inte ockupera syrrans dator i all evighet direkt. Så jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Det är ju något allvarlig fel på datorn så de lär ju gå på garantin. Men hur länge kommer de ta innan jag får tillbaks den, vet jag ju inte.

Det är så tråkigt och det gör mig lite ledsen. Men som mamma sa "det är ju tur att du har kvar ungen" - så bilderna kan egentligen kvitta. De flesta bilderna lär ligga kvar i kameran då jag inte tömt den på ett tag. Så jag har ju något kvar, hade bara bilder från juli fram tills idag på den. Men det är tråkigt i alla fall.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...