tisdag, december 15, 2009

Borde inte blogga när jag ska plugga till mitt prov. Men det börjar bli lite väl mycket nu känns det som. Sitter och pluggar hjärtinfarkt och lungödem. Ska snart ta mig an och leta upp ett läkemedel som jag kan koppla ihop allting med. Det var inte lite man skulle göra.. Eftersom att jag inte haft min nyckel så har jag inte kunnat plugga tidigare, vilket jag faktiskt borde ha gjort. För att trycka in denna informationen i huvudet på en kväll känns lite väl mycket. Men vad gör man? Jo, man gör sitt absolut bästa. Mer än så kan jag ju inte göra.

Påtal om sitt bästa. Idag hade vi redovisning i Sjukvårdskursen om sug, syrgas, omvårdnad och ett patient fall. Vi hade fått varsin sak att redovisa per grupp. Men när jag väl kommer till skolan och dyker in i mitt klassrum så berättar läraren att jag är ensam ifrån min grupp. Min grupp är minst, vi är tre stycken och båda mina "klasskamrater" var sjuka tydligen. Det bästa av allt var att efter första gruppen hade redovisat och jag skulle hämta arbetena vi hade lämnat i lådan som läraren hade så kom jag på att min klasskamrat hade tagit de och skulle renskriva - hemma. Och gissa vart hon var? Hemma! Jag fick lite panik. Så medans dom andra två grupperna redovisade satt jag och hets skrev de som var de viktigaste och försökte memorera hur jag skulle visa det praktiska. Våran grupp skulle alltså redovisa om syrgas, en teoretisk del och en praktisk del. Så de var en syrgastub och diverse katetrar och masker som jag skulle visa upp och berätta om.

Jag fick i alla fall ner ganska mycket och så gjorde jag mitt bästa för att redovisa en praktisk del och en teoretisk del -helt själv. De andra grupperna var på 5 personer så kommer lilla kaxiga jag och ska visa allt jag kan. Jag började med och plocka fram och sortera mina papper och så säger jag "jag är lite nervös" och så förklarade jag hur läget låg till och läraren tyckte att jag var jätte modig som ville ge mig på de där helt själv. Men jag körde så de rykte, hade inte mycket till val direkt. (jag hade kunnat säga nej, men som jag skrev, jag var lite kaxig) Det gick ganska okej. Fick med de viktigaste och efteråt så fick grupperna fylla i vad jag hade missat etc. Sen fick jag berätta vad jag kom ihåg ifrån genomgångarna och lite sådär, men de gick faktiskt. Hade inte missat något som var jätte viktigt och jag kunde de andra delarna i huvudet så sa dom något så kunde jag spinna vidare på de och berätta ännu mer.

Känner mig ganska stolt över att jag klarade av de. Även läraren var väldigt glad över att jag gjorde de och vågade. Fick mycket beröm av läraren! (och det gillades, eftersom att de kändes som att jag dog fyrahundragånger när jag stod där framme!) Så de gick bara bra. Som tur var.

Sen hade jag religions-prov, men läraren var sjuk. Så de blev de inget av. I etiken så fick vi reda på våra resultat på provet vi gjorde sist. Var helt säker på ett ig då jag hade världens huvudvärk, som jag redan skrivit om, så de gick så jävla kasst så jag ville bara gå och gömma mig och aldrig mera komma fram. För grejen är den att jag är inte kass. Jag hatar och känna mig kass. Men då kände jag mig de för jag kunde fan inte svara på en endaste fråga kändes de som. I vilket fall, jag fick godkänt. Riktigt överraskande måste jag säga! Läraren förklarade även att jag gjorde bra ifrån mig för att ha vabbat hela veckan nästan och sen komma dit och göra ett prov, med huvudvärk. Sen så sa hon att de inte var någon fara med att de bara blev godkänt. Man "får" skriva godkänt även om man siktar på högre betyg. (skrivit mvg, vg på de andra provena) Så de var absolut inget jätte sänkande. Vilket lättade mina axlar sjukt mycket. Då kan jag liksom skippa och göra omprov. Ljuvligt!

Så läget är under kontroll och det är så jääävla underbart!
För det är fan inte lätt och gå i skolan och plugga heltid samtidigt som man ska ta hand om en sexton månaders flickspoling helt själv. Det kan jag lova! Men jag har gjort ett bra jobb. Och så kaxig tänker jag faktiskt vara. För jag tycker jag gör ett förjävla bra jobb med att få ihop allting!

Nae, nu ska jag återgå till hjärtinfarkt-hjärtsvikt-lungödem-läkemedel och försöka få ihop något vettigt som fastnar.

På återseende.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...