tisdag, november 24, 2009

Vaccination

Jag har vaccinerat min unge. Det är lite livat kring om man ska eller inte ska vacciner dom. Men jag körde lite på känsla, så jag vaccinerade henne idag. Ska själv vaccinera mig i skolan nästa vecka. Jag vet inte om de är lönlöst eller om de faktiskt funkar. Som sagt, körde på magkänslan. Det kändes rätt helt enkelt. Hon ska vaccinera sig om 3-8 veckor igen.

Du som har barn, ska du vaccinera eller låter du bli?


Hon är rolig min dotter. De första hon gör när hon kommer in på vårdcentralen är att springa in i ett bord. Inte ett ljud, men världens bula blev de. Hade precis skrivit klart blanketten. Så springer hon i ett bord. Hur lyckas man? Vi gick mot rummet och då springer ungen in i en stol. Och hur lyckas man med de? Det var som min mamma sa, hon hade sten koll på mig och missade allt annat. Hon blir lite sån när jag hämtat henne ifrån dagis. Då är de sten koll på morsan så hon inte pyser där man inte ser henne. Men de gick bra med vaccinationen. Men de gjorde väl lite ont då hon spände sig när sköterskan stack henne. Så hon blev skitsur och gav sköterskan sina "evil eyes". Men hon blev glad när hon fick sitt vaccinations-kort. Hon är lättroad.

1 kommentar:

Lina sa...

Hoppas hon inte blir sjuk utav vaccinet.. Min lilla fyra-åring har varit hemma med 39 g feber i snart en vecka.. Lilla tösen..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...