måndag, november 30, 2009

Kalle Baah 30 års jubileum

I lördags var de lite party som stod på schemat. Kalle Baah hade konsert då det firades att dom hängt ihop i 30 år. Ett sådant party kan man ju absolut inte missa. Så jag, syster, mor och mormor skulle minsann dansa till toner som kan få hela kroppen att röra sig. Det blev en helt fantastisk kväll! Jag hade inte koll på de första låtarna som de hade gjort, men de gjorde inte så mycket. Dom resterande 1600 personerna som var 30+ hade stenkoll så det var inte direkt tyst när dom väl hade dragit igång.

Men bland dom nyare låtarna så hade jag bättre koll. Det gästades även med Guvenör Andy och Kapten Röd och det var verkligen män som kunde bjuda upp till dans kan jag lova! Det var nog höjdpunkterna på kvällen tror jag. Kalle Baah & Guvenör Andy - Billie Rude Boy och Kalle Baah & Kapten Röd - Galenskap. Fyfan säger jag bara, det var en jävligt minnesvärd kväll. Sen träffades de på en hel del gamla godingar ifrån svunna tider.

Underbart, det längtas till sommaren då de blir Bob Marley's Minneskonsert i Skärblacka. Sommar sommar och ljuvlig öl!
För Red Stripe är fan de godaste jag smakat.



Bild: Syrran, mor & jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...