fredag, oktober 30, 2009

Fredagsmys

Oj vad det har lagats mat idag. Har lagat pannkakor åt 6 snorungar (inkluderade min, hon är inte bättre än någon annan) och sen så lagade jag "vuxen"-mat åt mig och Rebecka, färsk pasta med ost och kassler-hopkok. Det slank ner mat i både barnens magar och i våra magar. Och nu känner jag de att det räcker nog med 1 barn för min del. För herre jäklar vilket drag det har varit idag. Vi har mer eller mindre bedrivet svart-dagis. Fullt ös medvetslös är det minsta man kan säga om tempot idag. 3 ungar var Rebeckas, 2 grabbar var hennes bröder (4 och 5år kanske?) och sen bidrog jag med 1 unge. Tre utav dessa ungar är ju i samma ålder, alltså 15 månader. Just ja, de blev ungen igår.

Det var ju inte igår man träffade Rebecka heller. Så vi har haft det så underbart mysigt idag med alla dessa barn. Man hinner ju inte ses så mycket längre då hon inte längre bor på samma ställe som oss. Lite svårt att få med sig ungen dit mitt i veckan då det är allmänt hetsigt och dant. Men ja, när vi väl ses har vi så otroligt roligt tillsammans! Och barnen har också otroligt roligt tillsammans, såklart. Lilla Tuva-luva var ju rolig idag. När vi väl kommit in i lägenheten så går hon fram till Nicoline och står med huvudet kanske 5 centimeter ifrån Nicolines huvud och så ler hon. Min unge blev lite skeptisk, men de tog inte lång stund innan hon släppte på blygheten och började leka rövare med de andra små rövarna.

Summa summarum, dagen har varit underbar!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...