fredag, oktober 23, 2009

Min dag i ord

När jag satt i skolan så ringde min mobiltelefon. Det var en gammal vän som ringde. Han sa att han var i stan och ville ha lite sällskap. Som tur var så ringde han strax innan vi gick på lunch, så det var ett riktigt roligt sammanträffande. Att han ringde just då och ville träffas. Vi har sagt lite till och från att vi skulle ses, men det har aldrig riktigt kommit till skott.

Efter som det var lunch så var det enda vettiga att vi kunde äta något ihop. Så vi satte oss på Fräcka Frökens (inget ovanligt för min del) och käkade gott och pratade lite gamla minnen. Vi kom fram till att vi faktiskt känt varandra i 7 år. Helt otroligt hur snabbt tiden går! Tiden gick och vi samtalade gott. Sen fick jag lite brådis till min sista lektion, där man fick en uppgift och sen fick man arbeta hemma. Så jag ringde snabbt som sjutton och fixade mig en andra dejt med min gamle vän.

Det sprangs på staden och det shoppades en hel del (jag shoppade faktiskt inte) Under tiden så pratades det massor, självklart. Frågade lite om han hade träffat någon ny och lite sådär. Det visade sig att han hade en dejt på lördag där han skulle anordna ostbricka och fint vin och grejer. Lät verkligen jätte mysigt! Så jag blev lite avundsjuk, vilket jag faktiskt berättade. Och då, mina damer och herrar, säger karln "men du vet ju att jag alltid velat dejta dig". Det var lite överraskande måste jag säga. Men ändå lite rart. För jag har väl aldrig riktigt fattat att han velat dejta mig. Det har väl varit lite till och från där i början, när vi lärde känna varandra. Men under vissa omständigheter som de var då så blev de inte riktigt så. Men det var ändå jätte rart när han sa så. Sådär rakt ut och ärligt. Fin egenskap hos en man.

Jag konstaterade även att han var en "milf-hunter". Han sa de att han tydligen drogs till kvinnor med barn, "av någon konstig anledning" -som han uttryckte de. Även henne han ska ha en dejt med på lördag har tydligen barn. Han skrattade dock bara åt mig när jag sa att han var en "milf-hunter". Försökte luska ut vart man hittade karlar som honom. Karlar som är intresserade utav kvinnor med barn. Frågade om det möjligtvis fanns någon sajt man kunde finna dessa karlar, men då skrattade han bara mer åt mig. Jag var kanske inte fullt seriöst, så det var lite meningen att han skulle skratta. (Jag är en mycket rolig person, bara så du vet..)

Det var min dag i ord de. Underbar dag, med underbart sällskap.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...